Ön szerint milyen előnye lehet a saját takarító alkalmazottnak egy takarító céggel szemben?

Közvélemény kutatásunkon tettük fel ezt a kérdést. A válaszadók 4%-a mondta hogy nincs előnye, 39 % szerint olcsóbb, 13% szerint gyorsabb, 35 % szerint rugalmasabb, 43% szerint megbízhatóbb, 17% szerint precízebb , 52 % szerint ellenőrizhetőbb, 17% nem tudja. De vajon mi az igazság?

 

Közvélemény kutatásunkon tettük fel ezt a kérdést. A válaszadók 4%-a mondta hogy nincs előnye, 39 % szerint olcsóbb, 13% szerint gyorsabb, 35 % szerint rugalmasabb, 43% szerint megbízhatóbb, 17% szerint precízebb , 52 % szerint ellenőrizhetőbb, 17% nem tudja.

A válaszadók 4% szerint nincs előnye.

Ez alapvetően jó hír a takarító cégek számára, hiszen 20 évvel ezelőtt még nagy ellenállás mutatkozott a takarítási szolgáltatás ellen, hiszen az a gondolat volt a fejekben, hogy a takarító cég átveszi a takarítókat, vesz tisztítószereket, modern eszközöket, rá teszi a hasznát és máris sokkal többe kerül, mintha saját maga alkalmazná a takarító személyzetet.

Miért nincs ez így?

Pl. 1995-ben átvettünk egy iskola takarítását a saját állományú takarításból. Dolgozott 16 fő 8 órás takarító az intézményben. Ezzel szemben mi a TAKARÍTÁST elláttuk 2 fő 8 órás, és 6 fő 6 órás munkavállalóval. Miért írtam a takarítást nagybetűvel? Mert itt a jelentős változás! Ugyanis cégünk takarításra szerződött, viszont korábban a takarítók egyéb feladatokat is elláttak, mint pl. kávéfőzés, kimenni a boltba bevásárolni, postára menni, „beszélgetni” stb. Tehát a munkaidejük jó részét nem a feladatuk végzésével - a takarítással töltötték. Mivel ez az állapot kényelmes volt mindenkinek, így nem is vitatták a takarítók fontosságát, létszámát. Az igazgató szemlélete más volt és változást szeretett volna, ezért bízott meg külső szolgáltatót.

A szolgáltató megvásárolta a korszerű eszközöket, tisztítószer koncentrátumokat, és máris eltűntek a felmosó rongyok-vödrök, és az ultra. A korszerűbb eszközökkel, technológiával sokkal gyorsabban és hatékonyabban végezték a takarítók a feladatukat, nem beszélve a időbeosztásuk hatékonyságáról. Persze az intézmény dolgozói először nem túl lelkesen fogadták a változást, hiszen az ő „kényelmi” segítségük ezzel megszűnt.

A megrendelőnek ettől kezdve nem volt probléma a táppénz, szabadság, helyettesítés, minőség-ellenőrzés, ugyanis nem kell konfrontálódni a takarítóval, ha nem megfelelően végzi a munkáját, illetve addig eszköze sem volt a szankcionálásra, hiszen közalkalmazottal állt szemben. Ellentétben a vállalkozás esetében, ahol a számonkérés sokkal egyszerűbb, hiszen a nem megfelelő takarítás esetén a vállalkozó díjából egyszerűen le lehet vonni, nem megfelelő teljesítés címen. És van még egy nagyon fontos előny: így van felelőse a takarításnak.

A költségek felülvizsgálata és a takarító cégtől vásárolt szolgáltatás sokkal olcsóbbnak bizonyult a saját állománnyal történő takarítással szemben, nem beszélve a hatékonyság javulásról és az ellenőrizhetőségről.

Mára már ez természetes szemléletté vált, de ehhez el kellet telni húsz évnek.

Hozzászólások

Pintér Zoltán
2017. augusztus 28. 10:16
Köszönöm hozzászólását! Valóban nem könnyű elérni náluk, hogy mindig helyesen alkalmazzák a törlőkendők színkódját, de rendszeres oktatással talán el lehet érni.
Varga Gyula
2017. augusztus 26. 16:41
Nagyon nehéz sajnos megértetni a dolgozókkal, hogy miért is fontos a színkódok alkalmazása. Tisztelet a kivételnek, sajnos csak addig tart az akarat, amíg a "főnök látja". De egyébként hasznos kis írás, ki is nyomtattam. :)

Szóljon hozzá!