A takarítást sok esetben a viszaramard illat alapján ítélik meg. Vagyis a jó illat egyenlő a takarítással. Ha kellemes illat van az épületben, mosdóban akkor érzékelhető, hogy volt takarítás. Persze akad olyan megrendelő is (szerencsére ritkán), akinek a tisztaság egyenlő az erős hypo szaggal. Húsz évvel ezelőtt ez így volt, de ma már szerencsére környezet tudatosabb lett a szemlélet. A takarítással kapcsolatos illatokról egy későbbi blog bejegyzésben fogok írni.
Az illatokat ma már marketing eszközként is használják értékesítésre. A kutatások azt mutatják hogy a szagok erősen hatnak az érzelmekre, és mint tudjuk a vásárlás alapvetően érzelmi döntés.
Pl. Profi ingatlanos esetében, ha jön a vevő megnézni a lakást frissen sülő almás rétes illatot teremt, és máris otthonosan érzi magát a vevő. Vagy a profi autókereskedő „Új autó illatot” permetez a használt autóba és könnyebben el tudja azt adni. Vagy a baba osztályon hintőpor illatot permeteztek és máris megnő a vásárlási kedv.
Tehát fontos a takarítás után hátrahagyott illat, hiszen nem mindegy, hogy mi fogadja a megrendelőt, és annak ügyfeleit.
A következő bolgbejegyzés az illatosítás és a szagelfedés közti különbségről fog szólni.
Hozzászólások