Takarítás utáni illat

A takarítást sok esetben a viszaramard illat alapján ítélik meg. Vagyis a jó illat egyenlő a takarítással. Ha kellemes illat van az épületben, mosdóban akkor érzékelhető, hogy volt takarítás. Persze akad olyan megrendelő is (szerencsére ritkán), akinek a tisztaság egyenlő az erős hypo szaggal. Húsz évvel ezelőtt ez így volt, de ma már szerencsére környezet tudatosabb lett a szemlélet. A takarítással kapcsolatos illatokról egy későbbi blog bejegyzésben fogok írni.

Az illatokat ma már marketing eszközként is használják értékesítésre. A kutatások azt mutatják hogy a szagok erősen hatnak az érzelmekre, és mint tudjuk a vásárlás alapvetően érzelmi döntés.

Pl. Profi ingatlanos esetében, ha jön a vevő megnézni a lakást frissen sülő almás rétes illatot teremt, és máris otthonosan érzi magát a vevő. Vagy a profi autókereskedő „Új autó illatot” permetez a használt autóba és könnyebben el tudja azt adni. Vagy a baba osztályon hintőpor illatot permeteztek és máris megnő a vásárlási kedv.

Tehát fontos a takarítás után hátrahagyott illat, hiszen nem mindegy, hogy mi fogadja a megrendelőt, és annak ügyfeleit.

A következő bolgbejegyzés az illatosítás és a szagelfedés közti különbségről fog szólni.

Hozzászólások

Szőnyegtisztítás
2011. március 4. 10:50
A takarítás vagy szőnyegtisztítás utáni kellemes "aroma" fontos. Mi is szívesebben üldögélünk egy jó illatú lakásban vagy irodában és jobb hatást gyakorol a szeretteinkre illetve az ügyfeleinkre is.

Szóljon hozzá!