Mit jelent az I. osztályú minőségben elvégzett takarítási szolgáltatás?

A takarítási szolgáltatásnál a minőségre vonatkozó meghatározás, sok esetben azonban a következők szerint kerül megfogalmazásra: „a szolgáltató a takarítási szolgáltatást I. osztályú minőségben látja el”. Mit jelent ez a szolgáltató számra és mit várhat el a megrendelő?

 

A takarítási szolgáltatásra kötött szerződésekben szerepel a minőségre vonatkozó meghatározás, sok esetben azonban a következők szerint kerül megfogalmazásra: „a szolgáltató a takarítási szolgáltatást I. osztályú minőségben látja el”.

Mit jelent ez a szolgáltató számra és mit várhat el a megrendelő?

Ha nincs más meghatározás a minőségi kritériumokra vonalozóan (és itt nem a műszaki leírásra vagy szolgáltatási jegyzékre gondolok) akkor bizony ez okozhat félreértelmezéseket. 

Mondhatja a szolgáltató azt, hogy szerinte a szolgáltatás I. osztályú minőségben van ellátva, a megrendelő viszont ezt nem fogadja el, mert szerinte nem I. osztályú az elvégzett takarítási szolgáltatás.

A szakirodalomban (Bogdán Tibor, Csordás Tamás, Pataki László Tisztítás-Technológia című könyv) hét tisztasági szintet különböztetünk meg annak függvényében, hogy milyen mennyiségű, fajtájú és típusú szennyeződés van jelen az adott helyeken, valamint milyen beavatkozás szükséges.

Napi tisztítási szint: 

Meghatározás: Olyan mértékű szennyezettség, mely mechanikus és vegyi tisztítás-technológiai eljárásokkal megszüntethető.

Beavatkozás:  Az adott terület szennyezettségének mértéke olyan, mely még szokványos napi tisztítási eljárásokkal vagy technológiákkal (száraz törlés, porszívózás, nyirkos feltörlés, nedves felmosás, súroló autómatás tisztítás) megszüntethető, a tiszta szint visszaállítható.

Tiszta szint: 

Meghatározás: Az elvárásoknak maradéktalanul megfelelő állapot.

Beavatkozás: Nem igényel beavatkozást, mivel a tisztasági állapot tökéletesen kielégíti a vevő és a takarító szolgáltató közötti megállapodásban meghatározott igényszintet.

Tehát a szakirodalomban meghatározott tiszta szintet tekintjük I. osztályú takarítási szolgáltatásnak, de nagyon fontos, hogy a vevő és a szolgáltató közösen határozzák meg mit tekintenek tiszta szintnek. Pl. a padozat darabos szennyeződésektől, portól mentes, felmosás után nem csíkos, foltmentesen száraz. Ennek az állapotnak meg kell határozni a „szavatossági idejét” hisz éjszaka kitakarított területet reggel elkezdik használni, délután 15 órakor már nem a tiszta szintet fogjuk látni csak (például) délelőtt 10 óráig.

Hozzászólások

Pintér Zoltán
2020. február 25. 8:12
Igen ezt mondta, nyilván öniróniával.
makutsi
2020. február 25. 2:16
a tenyerem izzadt, a térdem remegett ????????????????

Szóljon hozzá!