Mik a leggyakoribb hibák amit takarító cégek elkövetnek?

Bármennyire is meglepő de leginkább nem az elvégezett takarításra van a legtöbb panasz a takarító cégek esetében, hanem szervezési, kommunikációs, és vezetői hiányosságok miatt. A takarító cégek által elkövetett leggyakoribb hibák elsősorban menedzsmenti oldalról megközelítve.

A takarító cégek által elkövetett leggyakoribb hibák elsősorban menedzsmenti oldalról megközelítve. Mert a takarítócégek nem csak a felületeken szemmel jól látható, nem megfelelő takarítással tudnak hibázni.

Bármennyire is meglepő de leginkább nem az elvégezett takarításra van a legtöbb panasz a takarító cégek esetében, hanem szervezési, kommunikációs, és vezetői hiányosságok miatt.

Melyek ezek a területek?

Nem megfelelő kommunikáció: A takarító cégeknek fontos kommunikálniuk az ügyfeleikkel, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtanak, hogyan fognak takarítani, milyen időpontokban és milyen problémákkal hogyan lehet elérni munkatársait. Fontos tisztázni a megrendelő igényeit, és ennek megfelelően közösen ki kell dolgozni egy takarítási tervet. Ha nem tisztázzák az elvárásokat, és az igény szinteket az könnyen félreértésekhez vezethet és elégedetlenséget okozhat. Pl egy iroda területen ha napi egy alkalommal történő takarítást kérnek, ami munkaidőn kívül fog megvalósulni, akkor nem várható el a takarító cégtől, hogy ebéd időben is legyen a konyhákban étkezőkben takarítás. Ezt az igényt előre kell jelezni, mert úgy árazza be a szolgáltatást a takarító cég.

Alacsony minőségű takarítás: Ha a takarító cég nem megfelelően képezi, oktatja a dolgozóit vagy nem biztosítja számukra a megfelelő minőségű és mennyiségű eszközöket és tisztítószereket amelyekre szükségük van a hatékony takarításhoz, akkor az elvért eredmény nem megfelelő minőségű lesz és elégedetlenséget okozhat. Fontos megemlíteni azt is, ha nem tud versenyképest bért fizetni a takarítócég a munkatársainak, lehet akármilyen jó eszköze, ha nem motivált a takarító, nem fog jó takarítási szolgáltatás megvalósulni.

Időpontok elmulasztása: Ha a takarító cég nem tartja be a takarítási időablakokat, határidőket akkor az az ügyfélnek felesleges kellemetlenséget okozhat és akár károk is keletkezhetnek. Ha a takarító pl. 17 óra helyett már megjelenik 15:30-kor és elkezd takarítani, azzal zavarja az ott dolgozók munkavégzését.

Rossz kommunikáció a dolgozókkal: A takarító cégnek fontos, hogy rendszeresen kommunikáljon a saját dolgozóival, és meggyőződjenek arról, hogy jól végzik a munkájukat, pontosan tudják mi a feladatuk, és mi az elvárás a szolgáltatással kapcsolatban. Tudniuk kell, hogy probléma esetén hogyan reagáljanak. Illetve ha a megrendelő olyan utasításokat ad, melyek nem a szerződés részét képezik, arról is tudnia kell a takarító cégnek.

Pontatlan árak: Ha a takarító cég nem ad pontos árajánlatot az ügyfeleinek, akkor az elégedetlenséget és félreértéseket okozhat. A cégeknek világosnak kell lenniük az áraikról és az esetleges többletköltségekről is. Pontosan definiálni kell, hogy mely árak milyen szolgáltatásokat tartalmaznak. Pl. egy napi takarításra kötött megállapodás nem tartalmazza az évi két alkalommal történő nagytakarítást (szőnyegtisztítás, ablaktisztítás, padló gép alaptisztítása, stb), akkor az nem kérhető számon a takarító cégtől. Ezeket fontos tisztázni. Nem jó stratégia az , ha nem kérdezi a megrendelő, akkor a takarító cég nem hívja fel rá a figyelmét. Majd ha szóba kerül, akkor mondja neki a szolgáltató, hogy az feláras szolgáltatás. Ez mindig rossz érzéseket kelthet a megrendelőben.

Hozzászólások

Szóljon hozzá!