Érdemes spórolni a takarítási szolgáltatáson?

Szerintem abban egyetérthetünk, hogy minden cégnek jelentős-, vagy az egyik legnagyobb költsége a munkaerő bérköltsége.

Általánosságban elmondható, hogy minden cégnek az egyik legnagyobb költsége a munkaerő bérköltsége.

Egy cég teljesítő képessége ritkán haladja meg a benne dolgozók szellemi képességeit. Egy cégben emberek dolgoznak, ők működtetik, fejlesztik a szervezetet. Cégeket, gyárakat emberek hoznak létre és működtetnek. Én még nem láttam olyat, hogy felépítenek egy gyárat, majd utána kezdik el kitalálni hogy mit is kellene gyártani, kiket vegyenek fel vezetőknek, dolgozóknak.

Ha igaz, hogy a cégeket emberek hozzák létre, működtetik, és fejlesztik (már pedig igaz), akkor az is igaz, hogy a cég legfontosabb erőforrása a humán erőforrás.

Egy kiváló cég vezetőjének feladata, hogy a megfelelő pozíciókra a megfelelő embereket vegye fel, biztosítsa számukra a munkához szükséges feltételeket, körülményeket, hárítsa el az akadályokat, lássa el őket célokkal, és hagyja őket megvalósítani.

Nem értem azokat a cégeket akik olyan dolgokon spórolnak, ami a megtakarított összeggel szemben, több munkaidő ráfordítást eredményez.

Például egy szoftverfejlesztő cégnél nagyságrendekkel többe kerülnek a bérek, mint az iroda, vagy az eszközök. És minden munkaóra, amit a dolgozók nem a cég tevékenységével, fejlesztésével töltenek, többlet költséget képeznek.

Ha a fénymásoló papírt a recepcióstól kell mindig igényelni, dokumentálni így kontrollálva a fogyást, melyik lesz a drágább? A megspórolt fénymásolópapír, vagy az igénylésére fordított munkaidő? Egyértelmű, hogy a munkabér.

Nincs ez másként a takarítás kérdésében sem.

Mennyire érzik jól magukat és tudnak hatékonyan dolgozni a munkavállalók olyan környezetben, ahol koszos a szőnyeg, vízkövesek a csapok, porosak az asztalok, piszkosak az ablakok stb.

Mennyivel inspirálóbb tiszta munkakörnyezetben dolgozni, mint egy elhanyagoltban!?

És akkor még nem beszéltünk a takarítás hiányából adódó esetleges fertőzések, betegségek, beltéri allergia kialakulásáról, ami a munkából történő kiesét eredményezi.

Amikor egy cég a költségeit próbálja csökkenteni (pl a takarítási szolgáltatás esetében), érdemes ebből az aspektusból is megvizsgálni a kérdést, hogy vajon a megtakarítás nem okoz-e más területen költségnövekedést.

 

 

Hozzászólások

Pintér Zoltán
2016. október 24. 9:54
Kedves Zsolt! Köszönjük szépen hozzászólását, elismerését és biztatását! Sokan és sokat dolgozunk azon, hogy szakmai, anyagi és erkölcsi elismerést vívjunk ki a tisztítás-technológiai szakmának.
Kovács Zsotza Zsolt
2016. október 23. 17:35
Tetszett, és igen hasznos volt! Sokan,-szakmabeli kollégák- sem tekintik a tisztaság-technológiát szakmának, hivatásnak meg pláne nem, inkább szívatásnak. Belekerültek -jobb híjján- a szakmában, és csinálják, mert valamit dolgozni kell. Pedig a takarításban van érték, szépség, technika, és fejlődés! Én sem készültem takarítónak, de 2005 óta szolgálom a higiéniát. Nem bántam meg, hogy erre a pályára léptem! Nem értek egyet frusztrált kollégáimmal végső soron, de nem kevés igazság van abban, hogy sok takarító keserű,csalódott, nem látja biztatónak a jövőt és nem szívesen csinálja a munkáját. Amíg nem kényszeríti törvény a megbízókat,és a takarító vállalkozókat tiszteséges, vállalható szerződésekre,amely által meg tud élni a Takarító - nem nagypolgári, de nem is hajléktalan-mélyszegény módon, és a Vállalkozó tud korrekt hasznot szerezni,-és lépést tartani a tisztítás-technológia fejlődésével: mind a tudás (képzések,tréningek), mind a technika területein. Tisztelem Pintér Zoltán,Ritz Tibor,Paár Zoltán, a MATISZ, és mindenki munkáját,akik a takarítás megbecsüléséért, a szakma erkölcsi-anyagi felemelkedéséért küzdenek. Önök nem a korlátokat látják, hanem a lehetőségeket, és a célt is. Kívánok nagyon sok kitartást, erőt, hogy ne Adják fel ezt a szolgálatukat, és kívánok még Önöknek-mindannyiunknak, a szakmának- megújulást, és sok sikert! Tisztelettel: Kovács Zsolt

Szóljon hozzá!