Az ígéret szép szó.....

A takarítás lehet formailag és tartalmilag megfelelő. Ha formailag megfelelő, nem biztos hogy tartalmilag is az. A formai megfelelőséget könnyebb ellenőrizni, pl. szemrevételezéssel, vagy a portalanítást az ujjunkkal. Azonban tartalmilag már nehezebb.

 

ígéret 

"Az ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó!" Hangzik a klasszikus közmondás. A minap olvastam Ritz Tibor blogjában az alábbi mondatokat:

"Klasszikusan a takarító csapat fele újonc, fele pedig öreg róka, de csak talán 2 – 7%-a szakképzett, aki valóban ért a dolgokhoz. Ez azt jelenti, hogy a cégvezetők minőségi és teljesítményi ígéreteinek nem sok alapja van. Persze nem minden cég egyforma, a Te céget kivétel. 13-ik éve képzem a takarítóipart,..."

Pontosan így látom a jelenlegi helyzetet én is! Csak ha ezt a véleményemet, mint a piac egyik szereplője hangoztatom, a megrendelők nem biztos hogy elhiszik nekem. De mit lehet tenni?

"Szerintem a mostani helyzetben egy előrelátó cégvezető végig gondolja, hogy miképpen látja ma a piac a takarítási kínálatot. Számba veszi, hogy milyen hírek jelentek meg az utóbbi időben és megpróbálja elképzelni, mi van most a vevők fejében a takarítással foglakozó cégek vonatkozásában."

Mire kapná fel a fejét a vevő?

Mérhető a takarítás minősége!

Alapvetően két megközelítés lehetséges.

1) A szakma, tehát a kínálati oldal kitalál egy rendszert és bekódolja a fejlődést a piacba. Ennek köszönhetően a megrendelők el kezdik mérni/méretni a minőséget, és aki ennek nem felel meg az elbukik. Magyarul a szakma át tér az árharcról a minőségharcra.

2) A megrendelői kör felismeri, hogy az árharc tovább fokozható a minőségmérés bevezetésével és a szakma erre majd úgy reagál, hogy miképpen tudja majd ellehetetleníteni a méréseket, mert tudja, hogy a mai árverseny, nem árverseny, hanem átverési verseny."

De hogyan mérhető a takarítási szolgáltatás? A takarítás eredménye nem olyan kézzel fogható mint pl. egy asztalos által készített szekrény. Szemre vételezéssel érzékelhető, hogy tisztaság van-e az adott területen, de csak a takarítás után, vagy a használat előtt. Pl. ha éjjel kitakarítanak, és reggel 7 órakor kezdődik a terület használata, 11 órakor már nehéz megállapítani hogy ki volt-e rendesen takarítva.

A takarítás lehet formailag és tartalmilag megfelelő. Ha formailag megfelelő, nem biztos hogy tartalmilag is az. A formai megfelelőséget könnyebb ellenőrizni, pl. szemrevételezéssel, vagy a portalanítást az ujjunkkal. Azonban tartalmilag már nehezebb. Ha az íróasztalt a takarító ugyan azzal a törlőkendővel törli le, amelyikkel a Wc-t törölte, azt nehéz formailag ellenőrizni....Ez esetben kerül előtérbe a szakmaiság és a lelkiismeretesség. Egy szakmailag felkészült és lelkiismeretes takarító cég vezetői és dolgozói, akik tényleg szakmai alapokon végzik a munkájukat, megfelelő eszközökkel, tisztítószerekkel, képzésekkel nem tudnak a legolcsóbb szolgáltatók közé tartozni. Ezt mérlegelnie kell a megrendelőknek.

 

 

Hozzászólások

Szóljon hozzá!